Mustang Hugger Mugger
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Mustang Hugger Mugger
Bonjour Amateurs de Mustang prête pour la guerre !
Une Mustang commanditée par Motion Performance par dessus le marché , eux qui ont pourtant fait les 400 coups avec Chevrolet
Il ne s'agirait toutefois pas d'une "Motion Mustang" mais plutôt d'une commandite rendue possible suite a des contacts
La voiture a été remisé en 1974 puis Fred Reimer (un des proprios de l'époque) l'a finalement restauré en 2005
Et la voici prête a changer de main plus tard dans le mois de janvier
Source Mecum
Une Mustang commanditée par Motion Performance par dessus le marché , eux qui ont pourtant fait les 400 coups avec Chevrolet
Il ne s'agirait toutefois pas d'une "Motion Mustang" mais plutôt d'une commandite rendue possible suite a des contacts
La voiture a été remisé en 1974 puis Fred Reimer (un des proprios de l'époque) l'a finalement restauré en 2005
Et la voici prête a changer de main plus tard dans le mois de janvier
Mecum Auctions a écrit:ESTIMATE: $150,000 - $200,000
Motion Performance and Baldwin Chevrolet have long been noted for collaborating in the production of the first muscle car era’s most formidable big-block Chevy street and drag machines, but one of the most accomplished cars ever associated with the Motion name is this 1965 Ford Mustang K-code Fastback called the Hugger Mugger. Purchased new by Fred Reimer at Schnurmacher Ford in Hewlett, New York, in 1965, it was campaigned by Reimer and his childhood pal Fred Greco. The pair soon met another Ford drag racer, Larry Smith, who also just happened to be the service manager at Motion. Smith introduced them to Motion owner Joel Rosen, and before long the Mustang was wearing Motion sponsorship on its flanks. After a series of 289 engines, the car was fitted with then-new Boss 302 heads by Smith. It earned its name by routinely “mugging” Camaros, which were promoted in Chevy advertising as “The Hugger.”
In 1974 the car was retired from racing and eventually placed in storage. In 2005 Reimer relinquished ownership to Fred Greco, who returned it to its original racing configuration. It remains mostly unrestored except for new Rangoon Red paint and new lettering by the original artist, Gary “Local Brush” Kupfer. The Shelby hood, side scoops and quarter windows are Day Two items added by Reimer in 1966. Only the engine, tires and rear gears are different from the original racing setup. The engine is now a Tony Cary-built Ford Racing Boss 302 using the Boss 302 heads and intake installed by Smith in the late '60s. A vintage Hurst Super Shifter operates the original Toploader 4-speed, which transmits power to the 9-inch rear end equipped with a Holman-Moody nodular center section incorporating a Detroit Locker differential with 4.30:1 gears and 31-spline axles. Most of the original racing gear is still present, including a Moroso cable-drive tachometer, Stewart Warner gauges, Lakewood traction bars, and Mallory dual-point distributor. Vintage 14-inch ET wheels are used up front and 15-inch Astros with new M/T slicks at the rear. The Hugger Mugger Mustang still wears the gaggle of “kill stickers” it earned on the drag strip, accompanied by other period decals gathered from the National Council of Mustang Clubs, Ford's "Muscle Power" from the old Muscle Parts program, and the Motion Supercar Club.
HIGHLIGHTS
- Motion Mustang known as the Hugger Mugger
- Sponsored by Motion Performance
- Purchased new by Fred Reimer at Schnurmacher Ford in Hewlett, New York in 1965
- Engine rebuild by Tony Cary of Long Island, New York
- Ford Racing Boss 302 block with Boss 302 heads and intake from previous engine
- Original Toploader 4-speed transmission
- Hurst Super shifter
- 4.30 rear end
- Holman-Moody nodular center section
- Detroit Locker rear end and 31-spline axles
- Cable-driven Moroso tachometer
- Stewart Warner gauges
- Lakewood traction bars
- Mallory dual-point distributor
- Front 14 inch EV front wheels
- Rear 15 inch Astro wheels
- Rangoon Red with Black interior
- Re-lettered by Gary the Local Brush
- Day 2 Shelby hood, side scoops and quarter windows
- Original invoice
- Registration card
- Build sheet
Source Mecum
Re: Mustang Hugger Mugger
Salut
Un article dans Cars magazine sur Hugger Mugger mustang
Un article dans Cars magazine sur Hugger Mugger mustang
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Je n'était pas collectionneur mais collecteur
Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader : Wardog Org ..i..
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Re: Mustang Hugger Mugger
je ne suis pas surpris que motion aie joué sur un mustang avant d'ameliorer les camaro une fois ton nom est fait et le R&D a ete fait c'est plus attrayant pour les clients de faire de la buisness par la suite...et comme Carol Shelby etait deja dans les parages... on connait la suite
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François "don't need a GOODWRENCH" MustangII
Re: Mustang Hugger Mugger
Salut , ca serais plutôt une commandite de Motion Performance et non une réalisation de Motion ,Le gars de la Mustang était ami avec le gérant de service de Motion Performance (Larry Smith) . Motion a débuté ses opérations vers 1963
C'est vrai que Motion n'ont pas uniquement travaillé avec du Chevrolet comme par exemple ce Buick GSX qui lui est un "Motion"
C'est vrai que Motion n'ont pas uniquement travaillé avec du Chevrolet comme par exemple ce Buick GSX qui lui est un "Motion"
Re: Mustang Hugger Mugger
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