Là, je nage en plein mystère...!!
3 participants
Page 1 sur 1
Là, je nage en plein mystère...!!
Salut la gang!... J'ai trouvé ca sur Wikipedia...
''1981
A minor reskinning of the sheetmetal for improved aerdynamics marked the 1981 Grand Prix along with a new grille design and revised tail section. The sporty SJ model was dropped and a new ultra-luxurious Brougham series was now the flagship of the Grand Prix line featuring a plush cloth interior similar to the full-sized Bonneville Brougham and standard power windows and other amenities. The base and LJ models continued as before. All models now came standard with the Buick 231 V6 with the 265 cubic-inch Pontiac V8 available as an extra cost option (Chevy 305 V8 in California). The 301 V8 was discontinued and a new option this year was the Oldsmobile-built 350 cubic-inch Diesel V8, which was not often ordered due to high cost of around $700 and poor reliability. The year 1981 was also the last for Pontiac Motor Division to offer its own V8 engine due to an emerging GM corporate engine policy that determined Pontiac would build only four-cylinder engines and Buick only V6 engines, leaving Chevrolet and Oldsmobile to build V8 engines for most GM cars and trucks, while Cadillac would produce its own aluminum-block V8 that debuted in 1982. From 1982-on, all V8-equipped Pontiacs were equipped with Chevy or Olds engines.''
Comment ca s'fait que RIEN ne mentionne le 267 cid??? Même mon shop manuel ne mentionne que le 265...!! Et pourtant, sur un site de décodage de VIN que j'ai trouvé par un extrême hasard quand j'ai acheté mon GP (le pire jsuis même plus capable de le retrouver.. une chance que j'avais tout imprimé...!!!), le 267 est bel et bien mentioné avec son code J, qui se retrouve dailleurs sur mon tag...!... Comment on fait pour se retrouver dans ce bordel que GM a fait dans les 80s avec leurs mécaniques???
''1981
A minor reskinning of the sheetmetal for improved aerdynamics marked the 1981 Grand Prix along with a new grille design and revised tail section. The sporty SJ model was dropped and a new ultra-luxurious Brougham series was now the flagship of the Grand Prix line featuring a plush cloth interior similar to the full-sized Bonneville Brougham and standard power windows and other amenities. The base and LJ models continued as before. All models now came standard with the Buick 231 V6 with the 265 cubic-inch Pontiac V8 available as an extra cost option (Chevy 305 V8 in California). The 301 V8 was discontinued and a new option this year was the Oldsmobile-built 350 cubic-inch Diesel V8, which was not often ordered due to high cost of around $700 and poor reliability. The year 1981 was also the last for Pontiac Motor Division to offer its own V8 engine due to an emerging GM corporate engine policy that determined Pontiac would build only four-cylinder engines and Buick only V6 engines, leaving Chevrolet and Oldsmobile to build V8 engines for most GM cars and trucks, while Cadillac would produce its own aluminum-block V8 that debuted in 1982. From 1982-on, all V8-equipped Pontiacs were equipped with Chevy or Olds engines.''
Comment ca s'fait que RIEN ne mentionne le 267 cid??? Même mon shop manuel ne mentionne que le 265...!! Et pourtant, sur un site de décodage de VIN que j'ai trouvé par un extrême hasard quand j'ai acheté mon GP (le pire jsuis même plus capable de le retrouver.. une chance que j'avais tout imprimé...!!!), le 267 est bel et bien mentioné avec son code J, qui se retrouve dailleurs sur mon tag...!... Comment on fait pour se retrouver dans ce bordel que GM a fait dans les 80s avec leurs mécaniques???
_______________________________________________
---I once had some nice mopars but...DAMN!, there's NOTHING like a SWEET GM!!!!
Cadillac Jack- Vétéran
- Ville/Région : Montréal
Nombre de messages : 2176
Date d'inscription : 25/07/2006
Voiture(s) : 1994 Chevrolet Silverado C2500 350 cid.
Re: Là, je nage en plein mystère...!!
faut pas se fier a wikipedia....cest un encyclopédie libres nimportequi peut écrire dedans.. sa se peut quil sais pas d quoi il parle..
_______________________________________________
si vous etes du genre a vous brosser les genoux en aérosol tout en savourant une bouteille de patates VHS en cuir véritable sans choléstérol et qui éloigne les moustiques, fumez pepsi-bismol, le seul dentifrice qui vous donne l'heure exacte sans laisser de pélicules grasses au plafond
GUS_BazouMan- Vrai de vrai
- Ville/Région : sherbrooke
Nombre de messages : 3009
Date d'inscription : 02/11/2007
Voiture(s) : Pontiac Laurentian Safari '78, Chevette '87, Volvo 240 '86
Re: Là, je nage en plein mystère...!!
Salut
Ton GP a-t-il été fait au canada où aux states???
Des fois ,il peut y avoir des différences,je me souvient d'un Pontiac Leman 1979 que mes parents avaient acheté,il avait bien un 267 dedans.
Ton GP a-t-il été fait au canada où aux states???
Des fois ,il peut y avoir des différences,je me souvient d'un Pontiac Leman 1979 que mes parents avaient acheté,il avait bien un 267 dedans.
custom53- Vrai de vrai
- Ville/Région : mourréal
Nombre de messages : 2722
Date d'inscription : 12/05/2006
Voiture(s) : Ford Customline 1953(vendu) et Buick Lesabre convertible 1970
Re: Là, je nage en plein mystère...!!
Made in Ste-Thérese Beach!!!!
_______________________________________________
---I once had some nice mopars but...DAMN!, there's NOTHING like a SWEET GM!!!!
Cadillac Jack- Vétéran
- Ville/Région : Montréal
Nombre de messages : 2176
Date d'inscription : 25/07/2006
Voiture(s) : 1994 Chevrolet Silverado C2500 350 cid.
Sujets similaires
» moteur mort sur le coup
» Mystère de moulures....!!
» BabyMoon mystère
» Mystere au Bas St-laurent
» Mystere total de numero de serie....
» Mystère de moulures....!!
» BabyMoon mystère
» Mystere au Bas St-laurent
» Mystere total de numero de serie....
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
|
|